CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My Photo
rashidaramli
*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪ اﷲِ Ambil waktu untuk berfikir,itu adalah sumber kekuatan.Ambillah waktu untuk beriman,itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi.Ambillah waktu untuk berdoa,itu adalah sumber ketenangan.Ambillah waktu untuk belajar,itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai,itu adalah hak istimewaan ...yang diberi Allah.Ambillah waktu untuk bersahabat,itu adalah jln menuju kebahagiaan,Ambillah waktu untuk bertaqwa,itu adalah muzik yang menggegarkan hati.Ambillah waktu untuk memberi,itu dapat membuat hidup terasa beerti,ambillah waktu untuk bekerja,itu adalah nilai keberhasilan.Ambillah waktu untuk beramal,itu adalah kunci menuju SYURGA.... *¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪
View my complete profile

Monday, January 30, 2012

Mengapa Tuhan?????

YA ALLAH..mengapa aku jatuh dan jatuh lg..gagal dan gagal lagi..sukar untuk bangun mengemudi kehidupan setelah jatuh tersungkur..cuba merangkak tapi jatuh kembali..apa dosaku YA RABB..begitulah status saya di FB baru-baru ini..ketika saya menulis status itu air mata berjuraian mengalir dipipi ini..tapi Alhamdulillah sahabat2 FB saya memberi komen yang positif menyuruh saya bersabar dengan ujian dariNYA.ada jugak yang mesej dalam FB saya bertanya tentang masalah saya.saya hanya mampu membalas biasa-biasa sahaja.

sehingga hari ini detik ini saat ini..saya cukup hebat diuji oleh Allah.tak putus-putus ujian datang kepada saya.saya masih sabar sebab janji ALLAH itu pasti sentiasa bersama orang-orang yang sabar.tapi kekadang saya tewas dalam kesabaran..itulah manusia cukup lemah apabila diuji.pada ALLAH saya memohon kekuatan agar saya terus kuat dalam menghadapi ujian ini..saya hampir-hampir putus asa dengan hidup dan sering mempersoal mengapa TUhan???mengapa aku diuji..mengapa tidak orang lain..Tuhan aku tidak meminta untuk menjadi kaya raya sebab aku takut aku akan lupa kepadaMU.aku hanya meminta sedikit kesenangan daripadaMu..cukuplah diberi pekerjaan yang tetap..YA ALLAH..apakah dosaku sehingga KAU ambil semua nikmat yang KAU berikan padaku selama ini..KAU ambil orang yang aku sayang..KAU ambil sumber rezekiku..KAU ambil kebahagiaan dalam hidupku..mengapa TUHAN????MENGAPA????aku bukan tidak berdoa kepadaMU YA RABB..seusai solat aku menadah tangan memanjat doa padaMU..aku bangun di sepertiga malam untuk bersujud kepadaMU sedang orang lain sedang nyenyak diuilt mimpi..setiap pagi aku mencuri masa waktu bekerja untuk aku bertemuMu dalam Dhuhaku..tapi mengapa tuhan KAU tidak memberi apa yang aku pinta..

itulah persoalan yang selalu bermain dalam fikiran bilamana hati tidak tenang..namun semua itu terjawab apabila saya sedar hidup saya ini hanyalah untuk diuji.kita hidup memang untuk diuji.ada orang diuji dengan kemiskinan ada orang diuji dengan kekayaan ada orang diuji dengan derita penyakit..ALhamdulillah YA ALLAH..aku menjadi insan terpilih untuk diuji tahap keimanan..aku bersyukur dalam dunia yang hampir ke penghujungnya aku menjadi insan terpilih untuk menerima hidayahMU..semoga KAu kekalkan hidayah ini setelah kau beri hidayah.semoga KAU bukakan pintu hati keluarga saya sahabat-sahabat saya jiran-jiran saya serta seluruh umat di dunia untuk menerima hidayahMU..manisnya hidayahMU YA ALLAH..

satu  hari saya tengok mak saya cukup hebat diuji.saya tengok dia cukup kuat..tiada airmata yang mengalir dipipinya sedangkan saya menangis teresak-esak menceritakan masalah saya..dia menceritakan masalah yang dihadapi tapi satu titik pun airmata tidak jatuh..begitu kuat mak saya ni..cukup kagum.rupa-rupanya mak saya lagi hebat diuji.dengan mempunyai 6 orang anak mak saya mempunyai 6 masalah dengan macam-macam ragam anaknya..mak saya cukup tabah..mak saya kuat takkan saya tak sekuat dia untuk hadapi ujian ini.saya insaf..merenung seketika kehidupan ini..

Allah takkan bebankan hambanya dengan ujian yang cukup berat..saya sedar nikmat yang DIA beri pun dah banyak..nikmat sihat nikmat anggota tubuh yang sempurna serta nikmat untuk bernafas dan masih diberi peluang untuk bertaubat..walaupun takde keje tapi saya masih dapat menikmati makanan yang DIA beri..ALHAMDULILLAH..sedangkan ulat dalam batu pun dapat hidup inikan pula kita manusia diberi cukup sifat dan kesihatan yang baik...baru kini saya sedar tiada siapa yang dapat mengubah hidup saya kecuali diri saya sendiri..apa yang ALLAH takdirkan untuk adalah yang terbaik untuk kita.

AMPUNKAN AKU YA RABB..sering mempersoal apa yang KAU takdirkan..moga aku diberi kekuatan untuk menghadapi ujian daripadaMu..tiada lain tempat aku memohon pertolongan selain daripadaMU YA ALLAH..padaMU tempat aku mengadu.padaMU tempat aku bersujud..

semoga suatu hari nanti ada senyuman disebalik kepahitan kehidupan ini..semoga ALLAH memberkati kehidupaan kita semua..BARAKALLAH..

0 comments:

SAHABAT MAYA SHIDA

slideshow

My Journey Slideshow: Rashida’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 2 cities Putrajaya and Bangi was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

muka buku shida

kisah aku

get this widget here

kata-kata hikmah

Carilah hikmah dalam setiap ketentuan tuhan,supaya timbul rasa kesabaran dan kesyukuran...stiap yang payah itu pasti ada kesenangan,stiap kesabaran itu pasti ada ganjaran...jika sesuatu itu di takdirkan untuk kita,tiada siapa boleh beri halangan,namun jika sesuatu itu bukan di takdirkan untuk kita,pasti xkan kita dapat walaupun sudah dalam genggaman....berharap lah pada ALLAH kerana DIA MAHA KEKAL....

firman ALLAH

Katakanlah (wahai Muhammad):Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah,kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani (Al-Zumar;53)

twitter

SEHARI SEPOTONG AYAT

.