CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My Photo
rashidaramli
*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪ اﷲِ Ambil waktu untuk berfikir,itu adalah sumber kekuatan.Ambillah waktu untuk beriman,itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi.Ambillah waktu untuk berdoa,itu adalah sumber ketenangan.Ambillah waktu untuk belajar,itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai,itu adalah hak istimewaan ...yang diberi Allah.Ambillah waktu untuk bersahabat,itu adalah jln menuju kebahagiaan,Ambillah waktu untuk bertaqwa,itu adalah muzik yang menggegarkan hati.Ambillah waktu untuk memberi,itu dapat membuat hidup terasa beerti,ambillah waktu untuk bekerja,itu adalah nilai keberhasilan.Ambillah waktu untuk beramal,itu adalah kunci menuju SYURGA.... *¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪
View my complete profile

Sunday, May 15, 2011

wahhh..rindunya pada zaman belajar

teringat zaman belaja dulu..pahit getir nak dapat segulung ijazah..kenangan pahit manis untuk habiskan belaja..manis bila ma saya call saya dapat offer ke Uitm..ingat lagi waktu tu..gembiranya ma saya dapat tahu saya dapat offer u..x sempat nak balik rumah..saya tak sangka ditawarkan dengan kursus yang agak berat bagi saya..tapi demi harapan ma abah saya..saya senyum menerima tawaran tersebut.
tiba masa saya berpisah dengan my family..best masa tu ramai yang hantar saya..terpaksa sewa van untuk ke shah alam..sekarang masa saya untuk berpisah dengan my family..selama ni x pernah berjauhan..bila semua dah balik tinggallah saya terkontang kanting dalam bilik..masa tu xde kawan lg..rindu mula menghantui fikiran saya..saya mesej kt adik saya "kenapa tinggalkan saya keseorangan di sini"..adik saya balas "takkan ma nak msk u sekali kot.huhuhu
berada di minggu mesra siswa paling memenatkan..tak dapat rehat yang secukupnya..terfikir sejenak"beginikah kehidupan seorang mahasiswa"..di minggu MMS ada jugak la ter"miss" join aktiviti..penat yang amat..sekali lagi mak pesan "jangan nakal macam kat sekolah"..dah jadi budak u xleh nakal2..
minggu belajar bermula..macam2 kejadian lucu berlaku..biasalah saya budak baru belajar..tersalah naik bas lah..nak bayar duit kat pakcik bas la..orang kata belajar dari kesilapan..emm..dh lama baru ok..
dalam kelas..berkenalan la dengan semua..satu kelas hanya ada 17 orang sahaja..3 dari kelantan..bangga rasa..sehingga hari ini hubungan kami maintain..
best jgk la dapat kursus perancangan bandar dan wilayah ni..macam2 tempat saya pergi...saya pernah pergi ke negeri sembilan,melaka dah 2 kali,pulau pinang,kedah,perak,pahang,johor,terengganu,perlis dan seluruh negeri selangor..walaupun pergi buat site survey tapi enjoy bila kat tempat orang..balik ke kampus kena buat report..masa tu la kami semua bertungkus lumus tak tido malam menyiapkan report n plan2 yang lecturer nak.paling penat bila prepare nk buat seranta (pameran).untuk mendapat maklumbalas daripada orang ramai tentang projek kami buat..ni salah satu cam real projek..kat mana2 majlis daerah atau majlis perbandaran akan ada seranta apabila sesuatu projek ingin dilaksanakan..majlis daerah perlu memberitahu orang ramai supaya orang ramai dapat mencadangkan atau membantah projek tersebut..yang paling best masa projek kat jerantut pahang..majlis daerah jerantut bekerjasama dengan kami untuk dapatkan data dan maklumat dan di akhir projek kami serahkan untuk pihak majlis..dapat la habuan sikit..


DR Jamalunlaili


tekun
dalam studio waktu malam..masing2 sibuk

hasil keje dipamerkan
plan


penerangan oleh lect





nota saya:walaupun penat tapi tersenyum tengok hasil titik peluh




0 comments:

SAHABAT MAYA SHIDA

slideshow

My Journey Slideshow: Rashida’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 2 cities Putrajaya and Bangi was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

muka buku shida

kisah aku

get this widget here

kata-kata hikmah

Carilah hikmah dalam setiap ketentuan tuhan,supaya timbul rasa kesabaran dan kesyukuran...stiap yang payah itu pasti ada kesenangan,stiap kesabaran itu pasti ada ganjaran...jika sesuatu itu di takdirkan untuk kita,tiada siapa boleh beri halangan,namun jika sesuatu itu bukan di takdirkan untuk kita,pasti xkan kita dapat walaupun sudah dalam genggaman....berharap lah pada ALLAH kerana DIA MAHA KEKAL....

firman ALLAH

Katakanlah (wahai Muhammad):Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah,kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani (Al-Zumar;53)

twitter

SEHARI SEPOTONG AYAT

.