CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My Photo
rashidaramli
*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪ اﷲِ Ambil waktu untuk berfikir,itu adalah sumber kekuatan.Ambillah waktu untuk beriman,itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi.Ambillah waktu untuk berdoa,itu adalah sumber ketenangan.Ambillah waktu untuk belajar,itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai,itu adalah hak istimewaan ...yang diberi Allah.Ambillah waktu untuk bersahabat,itu adalah jln menuju kebahagiaan,Ambillah waktu untuk bertaqwa,itu adalah muzik yang menggegarkan hati.Ambillah waktu untuk memberi,itu dapat membuat hidup terasa beerti,ambillah waktu untuk bekerja,itu adalah nilai keberhasilan.Ambillah waktu untuk beramal,itu adalah kunci menuju SYURGA.... *¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪
View my complete profile

Tuesday, July 26, 2011

aku menulis

assalamualaikum sahabat2 sy semua..salam ukhwah fillah..semoga kita semua di bawah lindungan rahmat ALLAH.semoga hari ini lebih baik dr semalam.syukur kita masih diberi nyawa untuk bernafas..satu nikmat yang tak ternilai yang maha luas seluas langit ciptaan ALLAH..moga ALLAH panjangkan umur kita sehingga bulan ramadhan ini yang tinggal 6 hari sahaja lagi.insyaALLAH..

sejak beberapa hari ni saya sibuk dengan kerja..xsempat nk ber'fb' atau nk berblog..lagipun fb dan blogger dah kena blocked kt opis.x sempat nak menulis nak bertanya khabar sahabat2 saya.x sempat nak baca info2 yang berguna kat fb dan blogger2 yang lain.
hari ni saya nak cerita suasana dan situasi kat opis..disebabkan kami KPPK, Jabatan Audit Negara dan Jabatan Imigresen berada di dalam bangunan yang sama, kami terpaksa berkongsi dewan untuk mengadakan majlis2 rasmi. sekarang ni Jabatan Imigresen menyewa dewan dengan KPPK selama 3 bulan untuk program pemutihan PATI..saya tak tahu mcm mana prosuder untuk program tersebut tetapi yang pasti bangunan kami dah macam tempat pelarian warga asing..pagi2 sampai opis penuh dgan mat2 bangla indon dan mcm2 bangsa dgn mcm2 ragam manusia..saya naik takut sebab kumpulan mereka tersangat ramai..hari2 penuh depan bangunan KPPK.baru saya tahu ramai warga asing yang mencari rezeki di sini..rasa simpati pun ada.dlm hati saya berkata mereka sanggup berhijrah sanggup tinggalkan keluarga semata-mata untuk mencari rezeki.kalau saya jadi mereka saya tak sanggup berada di negara orang tinggalkan keluarga..tapi mereka sanggup korbankan semuanya.sedangkan kita yang berada di sini malas berusaha untuk mencari rezeki.mereka boleh hidup boleh makan dengan mencari sesuap nasi di sini..tapi rakyat kita ada yang masih meminta derma dengan cara menipu untuk mendapatkan duit..syukur negara kita masih boleh hidup dalam keadaan aman, dapat makan dan menikmati kurniaan ALLAH dengan mudah..ALHAMDULILLAH.
cukuplah saya berceloteh untuk hari ini..xde idea..ngantok sudah..

0 comments:

SAHABAT MAYA SHIDA

slideshow

My Journey Slideshow: Rashida’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 2 cities Putrajaya and Bangi was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

muka buku shida

kisah aku

get this widget here

kata-kata hikmah

Carilah hikmah dalam setiap ketentuan tuhan,supaya timbul rasa kesabaran dan kesyukuran...stiap yang payah itu pasti ada kesenangan,stiap kesabaran itu pasti ada ganjaran...jika sesuatu itu di takdirkan untuk kita,tiada siapa boleh beri halangan,namun jika sesuatu itu bukan di takdirkan untuk kita,pasti xkan kita dapat walaupun sudah dalam genggaman....berharap lah pada ALLAH kerana DIA MAHA KEKAL....

firman ALLAH

Katakanlah (wahai Muhammad):Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah,kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani (Al-Zumar;53)

twitter

SEHARI SEPOTONG AYAT

.