CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My Photo
rashidaramli
*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪ اﷲِ Ambil waktu untuk berfikir,itu adalah sumber kekuatan.Ambillah waktu untuk beriman,itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi.Ambillah waktu untuk berdoa,itu adalah sumber ketenangan.Ambillah waktu untuk belajar,itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai,itu adalah hak istimewaan ...yang diberi Allah.Ambillah waktu untuk bersahabat,itu adalah jln menuju kebahagiaan,Ambillah waktu untuk bertaqwa,itu adalah muzik yang menggegarkan hati.Ambillah waktu untuk memberi,itu dapat membuat hidup terasa beerti,ambillah waktu untuk bekerja,itu adalah nilai keberhasilan.Ambillah waktu untuk beramal,itu adalah kunci menuju SYURGA.... *¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪
View my complete profile

Monday, July 18, 2011

indahnya hidup berlandaskan syariat

pukul 524am..saya menulis entri untuk blog saya sendiri rashidaramli.blogspot.com..lepas sahur tak tahu ape nak buat..bukak fb setelah sekian lama xbukak..alhamdulillah sahabat2 semakin bertambah..terutama sahabat2 yg saling berpesan-pesan ke arah kebaikan.sahabat2 di group teratak ukhwah membuat hati saya tenang membaca komen-komen atau apa yang di post di wall teratak ukhwah..dan pagi ini saya terbaca satu artikel dari sebuah blog iaitu Dr Lo' Lo' meninggal dunia pukul 1015 mlm tadi..innalillah..seorang lagi pemimpin yang memperjuangkan islam telah pergi. semoga roh beliau dicucuri rahmat dan terletak dikalangan orang2 beriman..Al Fatihah..mungkinkah selepas ini saya akan ikut jejak beliau..akan pergi meninggalkan dunia ini untuk selama2nya.siapa tahu kan???. tapi saya berdoa agar ALLAH panjangkan umur saya untuk saya bertaubat kepadaNYA..banyak sangat dosa2 saya.semoga ALLAH terima taubat saya. indahhnya jika hidup saya berlandaskan syariat.sentiasa berpegang kpd ALQURAN dan HADIS..baru saya tahu nikmatnya berada dekat dgn ALLAH.sedar betapa kerdilnya diri ini..sedar diri ini hak ALLAH..hamba ALLAH yang banyak melakukan dosa..semakin dekat saya dengan ALLAH semakin banyak saya perlu pelajari untuk meningkatkan ketakwaan saya pada ALLAH..sebab tu saya suka untuk baca fb USTAZ AZHAR IDRUS..dari situ saya dapat serba sedikit ilmu.dari mana kita nak dapat kalau kita x mencarinya.indahnya hidup berlandaskan syariat sebab semua ikutan nabi kita amalkan..siapa lagi kita mahu jadikan contoh selain rasulullah SAW..para sahabat yang masih mencari-cari di mana untuk mempelajari segala ilmu fardu ain,fardu kifayah, alam rumahtangga eloklah kalau baca buku ini "INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT". dari penulis atau pemimpin terkenal Dato' DR Ismail Kamus..harga cuma RM55.00


0 comments:

SAHABAT MAYA SHIDA

slideshow

My Journey Slideshow: Rashida’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 2 cities Putrajaya and Bangi was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

muka buku shida

kisah aku

get this widget here

kata-kata hikmah

Carilah hikmah dalam setiap ketentuan tuhan,supaya timbul rasa kesabaran dan kesyukuran...stiap yang payah itu pasti ada kesenangan,stiap kesabaran itu pasti ada ganjaran...jika sesuatu itu di takdirkan untuk kita,tiada siapa boleh beri halangan,namun jika sesuatu itu bukan di takdirkan untuk kita,pasti xkan kita dapat walaupun sudah dalam genggaman....berharap lah pada ALLAH kerana DIA MAHA KEKAL....

firman ALLAH

Katakanlah (wahai Muhammad):Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah,kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani (Al-Zumar;53)

twitter

SEHARI SEPOTONG AYAT

.