CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My Photo
rashidaramli
*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪ اﷲِ Ambil waktu untuk berfikir,itu adalah sumber kekuatan.Ambillah waktu untuk beriman,itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi.Ambillah waktu untuk berdoa,itu adalah sumber ketenangan.Ambillah waktu untuk belajar,itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai,itu adalah hak istimewaan ...yang diberi Allah.Ambillah waktu untuk bersahabat,itu adalah jln menuju kebahagiaan,Ambillah waktu untuk bertaqwa,itu adalah muzik yang menggegarkan hati.Ambillah waktu untuk memberi,itu dapat membuat hidup terasa beerti,ambillah waktu untuk bekerja,itu adalah nilai keberhasilan.Ambillah waktu untuk beramal,itu adalah kunci menuju SYURGA.... *¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿ ♥ . . ♥ ✿ •*¨`*•.¸(¯`vاﷲِ ℯ¸.•*´¨`*•.اﷲِ¸ℒℴνℯ•♪ღ♪
View my complete profile

Tuesday, September 20, 2011

Allah masih panjangkan umur kami

sedar tak sedar kita dh nk sampai ke penghujung syawal..aku pun dh lupa hr ni syawal yg ke berapa..yg pasti aku br msk hr ke 2 puasa sunat..huhuhu..nak buat baik lmbt je kan???ambik yg hujung2..moga aku diberi kesempatan untuk bertaubat dgn dosa2 semalam..ALLAH msh panjangkan umurku dan keluargaku..pagi itu pukul 730am pd 7hb september..abah,ma kakak ipar, anak buah adik serta abangku yg drive kereta bertolak dr rumah menuju ke tanjong malim untuk sesi pendaftaran pelajar baru di UPSI..aku plak pukul 1.00 pm br turun dr rumah di putrajaya..mengambil masa yg agak lama untuk sampai ke tanjong malim..menggunakan sepenuhnya perkhidmatan awam yg disediakan..sampai di stesen komuter tanjong malim abangku dtg ambik sbb diaorang dh sampai kt UPSI..tgh rehat dh..rehat kejap kt hostel UPSI kami mula turun dlm pukul 7pm xleh duduk lama2 tkt kn halau dgn guard..kami pun plan lah nk g rumah makcik aku kt Klang n berhajat untuk hantar aku kt stesen rawang je sebab aku keje n ada meeting plak tu..dlm perjalanan br msk setengah jam aku rasa pelik knp kereta mcm x stabil..aku fikir mungkin faktor jalan kot..aku buat xth je lah..pastu msg2 dok diam sbb semua dh penat dan mengantok..aku bkn main lg berkhayal dlm kete..aku terkejut bila abah aku menjerit..'din..kenapa ni din..kalau ngantok berhenti kt tepi dulu pastu tido..YA ALLAH..abang aku hampir terlanggar divider..dia tertido dah lentok dh pun..MASYAALLAH..masa berlaku tu dgn kuat nye dia tekan minyak pastu masuk lorong sebelah kiri..dr line yg ketiga kereta dgn laju ke line paling kiri..nasib baik xde motor yg lalu..dan abangku dpt kawal..ALLAH bg peluang kedua untuk kami hidup..bahaya nye bawak kereta bila penat..masing2 mengucap dalam kete..n then kami berhenti kt R N R Rawang abang aku nak mandi..dia penat sbb drive sorang dr tanah merah..xjadi plak nk g Klang dok rumah cousin aku plak kt Rawang tu..aku pun esk pagi br balik opis..naseb bwk baju kurung..pukul 1130am baru sampai opis..mcm ada share dgn KPPK je aku ni..suke hati je dtg keje lmbt..

0 comments:

SAHABAT MAYA SHIDA

slideshow

My Journey Slideshow: Rashida’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 2 cities Putrajaya and Bangi was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

muka buku shida

kisah aku

get this widget here

kata-kata hikmah

Carilah hikmah dalam setiap ketentuan tuhan,supaya timbul rasa kesabaran dan kesyukuran...stiap yang payah itu pasti ada kesenangan,stiap kesabaran itu pasti ada ganjaran...jika sesuatu itu di takdirkan untuk kita,tiada siapa boleh beri halangan,namun jika sesuatu itu bukan di takdirkan untuk kita,pasti xkan kita dapat walaupun sudah dalam genggaman....berharap lah pada ALLAH kerana DIA MAHA KEKAL....

firman ALLAH

Katakanlah (wahai Muhammad):Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah,kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani (Al-Zumar;53)

twitter

SEHARI SEPOTONG AYAT

.